Hannas Karlstadstripp

Idag var hon alltså här. Hanna från Hannas ekotripp. Vi träffades klockan nio på morgonen och så hängde hon med nästan hela dagen. Först på en föreläsning jag hadde på ett högstadium, sen gick vi på stan, på bibblan och som avslutning bjöd jag på linsgryta. Jag var nervös när jag gick för att möta upp henne men så fort vi hade presenterat oss gick det över. Hon var så himla trevlig och jag kände verkligen att jag kunde slappna av när hon var med. Jag glömde rätt snart bort mikrofonen som hela tiden var ett par centimeter under min näsa. Hur själva intervjun gick har jag ingen aning om. Det var svårt att vara konkret och många gånger svävade jag ut i mitt resonemang. Jag hoppas att Hanna är snäll mot mig när hon klipper ihop det.

Vi avslutade med linsgrytan. Hon sa att hon tyckte den var god och hon åt upp allt och förtjänade därmed en apelsin som efterätt. Linsgrytan är viktig för Uttramparen, det kan ni se i mitt manifest.Jag känner lite att jag kommer sakna Hanna. Jag tror att hon hade gillat att vara med på våra soppträffar, även om hon sa att hon var kräsen med maten.

Min vän S tyckte synd om mig och mina bröstvårtor och i går kväll fick jag två stycken fina funktionströjor. Det kändes lite obekvämt att ta emot tröjorna men en del i det här är att jag ska lära mig att ta emot gåvor. Att säga: Tack så mycket, vad snäll du är som tänker på mig. Så nu har jag finfina tröjor att ha på träningen. Tack så mycket min vän, vad snäll du är som tänker på mig!Apropå träning så hade dagens instruktör ett överraskningsmoment, 30 minuters mage och ryggträning. Och varje gång jag rör på min mage blir jag förvånad över hur oerhört dålig form den är i. Jag orkar ta mej faan ingenting. Och det där är spännande ur ett genusperspektiv därför att jag skäms. Jag tycker att det är så vansinnigt pinsamt att inte orka, att inte hänga med, att vara svag, att vara sårbar. Att inte räcka till. Så, vore min framtid en annan skulle jag jobba på att finna mig själv och min stolthet i att inte vara så stark som andra. Men nu måste jag lägga på ett kol med träningen därför att jag måste ha magmuskler om jag ska klara av 600 mil på cykel. Mitt högtidliga löfte är att inte somna en enda kväll utan att ha gjort övningar som stärker upp min otränade mage.

Nu ska jag återgå till mina fina vänner Jenny och Josef K som är här på besök.

Det här inlägget postades i Livsstilsdeflation. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hannas Karlstadstripp

  1. Josef K. skriver:

    Alla passar och alla är välkomna på soppträffarna! Fast det hjälper mycket om man är trevlig och snäll. annars är det coolt att Utramparen skall ut i etern! Jag menar USA, Etern, Skoghall same shit diffrent name

  2. Johan skriver:

    Hej Emil.
    Appropå linssoppa. För mig som vegetarian så var linssoppa det enda jag åt efter Kansas. Det tog oss ganska lång tid att fatta att den enda affär där det går att handla mat i är http://www.dollargeneral.com/Pages/index.aspx Dem har en linssoppa (lentilsoup) som är både god och billig. Det här tipset har sparat dig tusenlappar i matpengar:) Håll till godo.

    Ps. Wal-mart är iofs ännu bättre men det finns bara i större städer. (Obs, gå inte vilse där inne:))

  3. Jonatan F skriver:

    Ta det lugnt med magträningen Mörk! När du tränar bryter du ner musklerna, när du sover och dagen därpå äter bygger du upp dem starkare (vilket du förmodligen redan vet) men det leder till att du – om du hela tiden bryter ner musklerna – kommer sluta dina dagar utan någon mage. Kör du bara mage kommer du dessutom bli väldigt krokig i hållningen, du kommer gå som en gorilla. Du måste nämligen träna ryggen och gärna alla andra muskler på överkroppen i samma takt. Tänk – balansvåg al’a tanten som står utanför domstolarna så kanske det blir lättare. Så kör var tredje dag ben, överkropp, kondition till en början.

    Jag är ingen expert men det här är vad jag fått höra, är du mycket vältränad gäller andra regler.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>